0
نگهداری کراسولا خرفه ای

 

آموزش نگهداری بونسای کراسولا خرفه ای

آموزش نگهداری بونسای کراسولا خرفه ای

کراسولا گیاهی فوق العاده زیبا و انرژی دهنده است که طرفداران زیادی  برای نگهداری از این گیاه در بین پرورش دهندگان بونسای دارد با هرس حرفه ای کراسولا خرفه ای می توان جذابیت ان را دو چندان کرد اصول اصلی برای زیبا جلوه دادن گیاه بونسای هرس به موقع و آبدهی ان هست زیاد نگران نگهداری از این گیاه نباشید چرا که پرورش کراسولا فوق العاده اسان و راحت هست.

 چگونه از گیاه کراسولا خرفه ای نگهداری کنیم؟

برای نگهداری این گیاه در خانه با مطالعه کامل این مقاله خودتان بوناس پرورش دهید.

آموزش نگهداری بونسای کراسولا خرفه ای

نور دریافتی گیاه کراسولا خرفه ای

میزان نور دریافتی برای گیاه کراسولا  بالاست و به افتاب زیادی نیاز دارد هر روز باید مابین سه الی پنج ساعت به این گیاه نور تابیده شود  و اگر هم با مشکل  دریافت نور خورشید مواجه هستید می توانید از لامپ های مخصوص گیاهان استفاده کنید در صورتی که نور دریافتی از میزان گفته شده کم باشد برگ های کراسولا با فاصله زیاد از هم خواهد بود و زیبایی این گیاه از بیت خواهد رفت.

آبیاری کراسولا

گیاه کراسولا ذاتا به ابیاری کمتری نیاز دارد در فصل زمستان خیلی کمتر به این گیاه اب دهید ولی در تابستان با کنترل کردن میزان رطوبت خاک به ان آب دهید اگر به درختجه کراسولا بیشتر از مقدار مصرفش اب دهید برگ های آن خواهد ریخت.

خاک مناسب برای رشد بونسای کراسولا

گل کراسولا خرفه ای در خاک های سبک رشد خوبی دارد خاک سبک باعث می شود در کنار ریشه های این گیاه آب کمتری باشد و بهتر رشد کند بهترین خاک برای این گیاه ترکیب خاک برگ و شن هست.

کود دهی گیاه کراسولا خرفه ای

این گیاه در فصول سرد در پاییز و زمستان به کود نیاز ندارد ولی در تابستان میشود برای این گیاه از کود های ده -ده -ده حداقل یکبار یا دوبار درماه استفاده شود.

نحوه رفع گرد غبار از بونسای کراسولا

این گیاه به شدت گردغبار اطراف خود را حذف برگ ها می کند و این کار باعث می شود که نور به اندازه مناسب به برگ ها نرسد و برگ های کراسولا بریزد برای برطرف کردن این گردغبار ها می توان با یک دستمال ابریشمی سبک این گردغبار را از بین برد.

هرس بونسای کراسولا

گل کراسولا خرفه ای اگر از جایی هرس شود از ان قسمت سریع ادامه رشد از جلوی برگ ها می کند به هرس حرفه ای این گیاه یک درختچه زیبایی می توانید ایجاد کنید به هنگام هرس شاخه های خشک شده را از جای مناسب هرس کنید.

دلیل ریزش برگ های بونسای کراسولا خرفه ای

عمده علت اصلی ریزش برگ های این گیاه آبیاری نامنظم هست پس موقع خشک شدن خاک به گیاه اب دهید در غیر این صورت گل کراسولا خراب می شود.

الان شما با مطالعه کامل این آموزش می توانید نگهداری بونسای کراسولا خرفه ای در منزل را به نحوه خوبی انجام دهید.

 

برای خرید بذر بونسای کراسولا کلیک کنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا