0

چرا باید در خانه گل و گیاه نگهداری کنیم؟

چرا باید در خانه گل و گیاه نگهداری کنیم؟

راز نگهداری گل و گیاه در خانه چیست؟

نقاشی خداوند بر روی زمین بسیار چشم انداز و دلنشین است بطوری که روح آدم را زنده و جسم را طراوت می بخشد.یکی از نعمت های بسیار زیبای الهی گل است گل ها بنا به ظاهر و خاصیتشان می توانند در فضاهای مختلف خانه رشد و به آن ظاهری دلنشین وزیبا بدهند.مثلا در آشپزخانه،مکانی که بیشتر خانم های خانه داربا سلیقه بیشترین زمان خود را در آن صرف می کنند.چندین گل های مناسب آشپزخانه وجود دارد که به راحتی در آن رشد کرده و ظاهر آشپزخانه را بسیار زیبا و دلنشین می کنند.

برای خرید انواع بذر گل کلیک کنید

نگهداری گل در خانه

چرا باید در خانه گل و گیاه نگهداری کنیم؟

هم چنین اگر در آپارتمان ساکن هستید می توانید گل و گیاه های آپارتمانی کوچک و فانتزی را در فضای خانه پرورش دهید.این گل ها ظاهری زیبا به فضای اتاق ،سالن پذیرایی و راهرو می دهند.

بیشتر گل ها در فصل زمستان از بین رفته و می میرند .بنابراین می توانید گیاه های مقاوم به فصل زمستان را برای پرورش در فضای خانه انتخاب کنید.

گل ها و گیاهان هوای خانه را از آلودگی ها پاکسازی کرده وباعث بهبود تنفس در خانه می شوند.مانند بونسای افرا و سرو است.

برای خرید بونسای آماده کلیک کنید

گیاهان سر و صدای اصراف را کاهش می دهند و فضای آرامی را ایجاد می کنند.

گل کاری و باغبانی وایجاد محیظی دلپذیر باعث بالا بردن حس اعتماد به نفس و خوب بودن در فرد می شود باغبانی باعث می شود فرد به دلیل خلق زیبایی ، احساس غرور و رضایت کند.

نگهداری از گیاهان در خانه باعث افزایش تمرکز و ایجاد حس آرامش و شادی می شوند.مانند رزماری ولیمو.

بسیاری از تحقیقات نشان داده که گیاهان استرس را کاهش داده و با عطر و بوی خاص خود جان انسان را تازه می کنند.

گیاهان منبع بسیار زیادی از انرژی بوده و آنرا به بدن انسان نیز منتقل می کنند.گیاهانی مانند گل گازانیا،گل تاج الملوک و گل دستکش روباه.

چرا باید در خانه گل و گیاه نگهداری کنیم؟

باغبانی و گل کاری به نوعی تمرین صبر و شکیبایی است.هنگامی که یک درخت در باغچه می کارید باید ماه ها و سال ها از آن مراقبت کنید تا روزی به بار بنشیند یا از گلدان نگهداری می کنید تا در بهار به گل بنشیند،به نوعی صبوری را تمرین خواهید کرد.بدنیست صبوری را سپردن مسئولیت نگهداری از یک گلدان کوچک به فرزاندانتان هم آموزش دهید.

از اثراتیکه گل وگیاه روی جسم وسلامتی می گذارند ، می توان به فشار خون،درمان سردرد،درمان درد های خفیف،

بهبود عملکرد مغز،افزایش کیفیت خواب ، افزایش خلاقیت و بسیاری  از موارد اشاره کرد.

امروزه در دارو سازی برای درمان بعضی بیماری ها ازگیاهان دارویی استفاده می شود. بیشتر افراد برای ابراز عشق و محبت به یکدیگر گل را به یکدیگر هدیه داده و آرامش وجود خود را به کمک گل به دیگری منتقل کی کنند.

حتی رنگ و نوع بعضی گل ها به عنوان نماد به کار می روند.مانند این که گل قرمز نشانه عشق، رز صورتی نشانه قدردانی، رز زرد نشانه شادی و صمیمیت ، رز سبز نشانه صلح ،رز هلویی نشانه لطافت و ظرافت و در نهیت رز آبی نشانه زیبایی عمیق و راز آلود می باشد.

کدام گیاهان آپارتمانی بیشترین تاثیر را در بهبود کیفیت هوا دارند؟

 

همه گیاهان با تصویه هوا،در کیفیت آن تاثیر می گذارند.اما این گیاهان عملکرد بهتری دارند:

* بونسای افرا            *بونسای پائولینا                  *بونسای سرو نقره ای و کوهی

گیاهان آپارتمانی چگونه بر حالات روحی ما تاثیر می گذارند؟

معمولا افراد از میزان تاثیری که گیاهان بر روحیات آنهن می گذارندبسیار غافلگیر می شوند.گیاهان نه تنها هوا را پاکیزه می کنند بلکه میزان تنش و اضطراب محیط را هم کاهش می دهند.

مقاله: چرا باید در خانه گل و گیاه نگهداری کنیم؟

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا