0

خرید بذر سبزیجاتبذر سبزیجات یکی از نیاز های اساسی غذایی انسان در طول زندگی میباشد. امروزه در کشور های اروپایی اهمیت دو چندانی به سبزیجات میدهند و مصرف سبزیجات را داخل غذاهای خود ضروری میدانند دلیل این امر هم این است که سالم ترین رژیم غذایی سبزیجات میباشد. زیرا سبزیجات تمام نیاز های بدن انسان را تامین میکند.

اما در کشور خودمان متاسفانه بر عکس این قضیه رخ داده است. یعنی مردم ما مصرف سبزیجات را روز به روز به حداقل میرسانند اما اما چیزی که نگرانی ها را بیشتر میکند این است که مردم رژیم بسیار خطرناکی را به نام فست فود جایگزین میکنند.

این در حالی است که امروزه پرورش سبزیجات در محیط منزل به کار بسیار ساده ای تبدیل شده است. و میتوان در منزل خود سبزی تازه پرورش دهیم و از خوردن آن لذت ببریم.

چیزی که باعث امیدواری است این است که خوشبختانه مردم علاقه به پرورش سبزیجات دارند اما نمیدانند از کجا باید شروع کنند که این موضوع را ما به سادگی در مقاله چگونه در خانه سبزیجات پرورش دهیم برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

بذر سبزیجات چیست؟

بذر یه دانه ای کوچک از گیاه میگویند که شامل چند بخش است.

پوسته

هسته

جنین ( گیاهچه کوچک داخل پوسته بذر )

خب حالا که با بذر آشنا شدید بریم سراغ توضیحات بیشتر

شما دوستانی که قصد پرورش سیزیجات دارید باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

جای کاشت مناسب

خاک مناسب

رسیدگی مناسب

بذر عالی و مرغوب

یکی از رکن های اصلی برای پرورش سبزیجات انتخاب بذر مرغوب است که باعث میشود سبزیجات شما پر بازده و طراوت خاصی داشته باشد. که اگر غیر از این باشد کار شما بی نتیجه و با شکست رو به رو خواهد شد.

بذر  سبزیجات خوب چه ویژگی هایی دارد؟

خرید بذر سبزیجات

مقاوم در برابر گرما و سرما

بذر باید در برابر گرما و سرما مقاوم باشد زیرا اگر اینگونه نباشد با کمی سرد یا گرم شدن هوا بذر از بین میرود و هیچ وقت شاهد جوانه زدن و رشد آن گیاه نخواهید بود.

مقاوم در برابر آفت ها

این که بذر در مقابل آفات مقاوم باشد بستگی به ژنتیک بذر دارد. امروزه در دنیا آزمایشگاه هایی وجود دارد که به روش کاملا حرفه ای و تخصصی بذر ها را اصلاح ژنتیک میکنند و آن ها را در برابر بیماری و آفات کاملا مقاوم میسازند. که باغ بذر مفتخر است با کسب مجوز از وزارت جهاد کشاورزی جهت همکاری با این آزمایشگاه ها در سراسر دنیا اخذ کند. تا بذر های مرغوب، ارگانیک و با کیفیت بالا را برای کسانی که علاقه به پرورش گیاهان دارند فراهم سازد.

پر محصول بودن بذر

این ویژگی بسیار بسیار مهم است .

از انجا که انتخاب بذر ارتباط مستقیمی با تولید سبزیجات دارد. شما عزیزان باید در انتخاب بذر دقت لازم را داشته باشید. زیرا شما باید از بذر هایی استفاده کنید که پر محصول هستند یعنی از بذر هایی که در آزمایشگاه اصلاح نژاد شده اند و کاملا بذر را پر بار کرده اند. که این امر باعث میشود محصول شما پربارتر و با کیفت تر باشد .

ارزش دانه ای بذر

یکی از نشانه های بذر مرغوب درشت بودن آن میباشد یعنی هر چه بذر اندازه و وزن آن بالاتر باشد کیفت بهتری دارد.

خرید بذر سبزیجات از نظر رنگ و بو بذر با کیفیت

بذری که با کیفیت است رنگ و بوی خاص خودش را دارد و اگر اینگونه نباشد مشخص است با ماده ی دیگری آمیخته شده که این مسئله میتواند خطرناک باشد و روی سبزیجات به دست آمده اثر منفی بگذارد و سلامتیتان را به خطر بی اندازد.

سن بذر انتخابی

بذر انتخاب شده هرچه تازه تر باشد احتمال رویش آن و کیفیت محصول آن بالاتر است . اگر بذر عمر زیادی داشته باشد به مرور زمان آن باروری خود را از دست داده است که دو حالت دارد یا بذر کلا جوانه نمیزند یا اگر هم بزند محصول آن از کیفیت خوبی برخوردار نیست . پس هنگام خرید بذر دقت کنید که بذر ها جوان باشند.

از چه فروشگاه هایی بذر بخریم

شما برای خرید بذر از دو روش میتوانید استفاده کنید.

خرید حضوری

خرید اینترنتی

در هر دو روش باید دقت داشته باشید که بذر های مرغوب و با اصالت خریداری کنید که نه ضرر کنید و نه اینکه با خرید بذر های بی کیفیت وقت خودتان را در پرورش سبزیجات تلف کنید زیرا ممکن است نتیجه دلخواه را نگیرید.

معرفی باغ بذر

فروشگاه اینترنتی فروش بذر باغ بذر

باغ بذر با واردات انواع بذر کم یاب و نایاب از کانادا،آمریکا،اروپا و آسیای شرقی توانسته قدم خوبی در این زمینه بردارد.

باغ بذر با واردات مسقیم بذر های ارگانیک از کشور های مقصد و ارسال آن به صورت مستقیم به دست شما عزیزان بسیار به خود میبالد .

برای خرید بذر سبزیجات خارجی روی خرید بذر کلیک کنید.

خرید بذر سبزیجات

اصطلاح سبزیجات به معنای وسیع آن به هر نوع زندگی گیاهی یا فرآورده گیاهی اطلاق می شود. به معنای باریک تر ، همانطور که در این مقاله گفته شده است ، اما به بخش تازه و خوراکی گیاه علفی که به صورت خام یا پخته مصرف می شود اشاره دارد. قسمت خوراکی ممکن است یک ریشه باشد ، مانند روتاباگا ، چغندر ، هویج و سیب زمینی شیرین. غده یا ساقه ذخیره سازی مانند سیب زمینی و تارو ؛ ساقه ، مانند مارچوبه و سرمه؛ یک جوانه ، مانند جوانه های بروکسل ؛ یک پیاز ، مانند پیاز و سیر ؛ یک دمبرگ یا برگ مانند برگ کرفس و ریواس ؛ یک برگ مانند کلم ، کاهو ، جعفری ، اسفناج و پیازچه. یک گل نارس ، مانند گل کلم ، کلم بروکلی و کنگر فرنگی. یک دانه ، مانند نخود فرنگی و لوبیای لیما میوه نارس ، مانند بادمجان ، خیار و ذرت شیرین (ذرت) ؛ یا میوه بالغ ، مانند گوجه فرنگی و فلفل.

تمایز عمومی بین سبزیجات و میوه دشوار است. به طور کلی ، آن دسته از گیاهان یا قسمت های گیاهی که معمولاً با غذای اصلی یک وعده غذایی مصرف می شوند ، به عنوان سبزیجات شناخته می شوند ، در حالی که آنهایی که به عنوان دسر استفاده می شوند ، میوه محسوب می شوند. این تمایز در این مقاله اعمال شده است. بنابراین ، خیار و گوجه فرنگی ، از نظر گیاهشناسی میوه ها هستند ، زیرا بخشی از گیاه حاوی دانه ها هستند ، معمولاً به عنوان سبزیجات در نظر گرفته می شوند.

خرید بذر سبزیجات برای بازار تازه

این نوع از پرورش سبزیجات به طور معمول به باغبانی در منزل ، باغبانی در بازار ، پرورش کامیون و اجبار به سبزیجات تقسیم می شود.

باغبانی در خانه سبزیجات را منحصراً برای استفاده خانوادگی فراهم می کند. برای تأمین یک خانواده شش نفره حدود یک چهارم هکتار (یک دهم هکتار) زمین مورد نیاز است. مناسب ترین سبزیجات آنهایی هستند که در واحد سطح عملکرد زیادی دارند. لوبیا ، کلم ، هویج ، تره فرنگی ، کاهو ، پیاز ، جعفری ، نخود ، فلفل ، تربچه ، اسفناج ، و گوجه فرنگی از محصولات باغی خانگی مطلوب هستند.

سبزیجاتی که برای تولید بذر پرورش داده می شوند

این نوع از پرورش سبزیجات به مهارت ها و فنون خاصی احتیاج دارد. وقتی قسمت خوراکی گیاه به مرحله بلوغ برسد ، محصول آماده برداشت نیست. باید مراحل بعدی رشد را طی کند. تولید در شرایط جدا شده خلوص عملکرد دانه را تضمین می کند. تکنیک های خاصی در مرحله گلدهی و رشد بذر و همچنین در برداشت و خرمن کشی بذرها اعمال می شود.

عوامل و روشهای تولید

کشاورزی سودآور سبزیجات مستلزم توجه به تمام عملیات تولید از جمله حشرات ، بیماری ها و کنترل علف های هرز و بازاریابی کارآمد است. نوع سبزی کاشته شده عمدتا توسط تقاضای مصرف کننده تعیین می شود که می تواند از نظر تنوع ، اندازه ، حساسیت ، طعم ، طراوت و نوع بسته بندی تعریف شود. مدیریت موثر شامل اتخاذ تکنیک هایی است که منجر به جریان مداوم مقدار مطلوب محصول در کل فصل رشد طبیعی محصول می شود. در بعضی از مناطق آب و هوایی می توان بسیاری از سبزیجات را در طول سال کشت کرد ، اگرچه عملکرد در هکتار برای نوع خاصی از سبزیجات با توجه به فصل رشد و منطقه ای که محصول تولید می شود متفاوت است.

اقلیم

آب و هوا شامل دما ، رطوبت ، نور روز و شرایط باد در یک منطقه خاص است. عوامل اقلیمی به شدت بر تمام مراحل و روند رشد گیاه تأثیر می گذارد.

درجه حرارت

الزامات دما بر اساس حداقل ، بهینه و حداکثر دما در طول روز و شب در طول دوره رشد گیاه است. نیازها با توجه به نوع و تنوع محصول خاص متفاوت است. سبزیجات ممکن است بر اساس دامنه دمایی مطلوب خود ، در دسته بندی انواع فصول سرد و گرم قرار بگیرند. سبزیجات با فصل خنک در مناطقی رشد می کنند که میانگین دمای روزانه از 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) بالا نمی رود. این گروه شامل کنگر فرنگی ، چغندر ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، کلم ، هویج ، گل کلم ، کرفس ، سیر ، تره فرنگی ، کاهو ، پیاز ، جعفری ، نخود فرنگی ، سیب زمینی ، تربچه ، اسفناج و شلغم است. سبزیجات در فصل گرم که به دمای روزانه 70 درجه فارنهایت یا بالاتر نیاز دارند ، نسبت به سرما تحمل نمی کنند. از جمله این لوبیا ، خیار ، بادمجان ، لوبیای لیما ، بامیه ، مشکلی ، فلفل ، کدو ، ذرت شیرین (ذرت) ، سیب زمینی شیرین ، گوجه فرنگی و هندوانه است.

رطوبت

میزان و توزیع سالانه بارندگی در یک منطقه ، به ویژه در دوره های خاص ، بر محصولات محلی تأثیر می گذارد. برای جبران کمبود بارندگی ممکن است آبیاری لازم باشد. برای رشد و نم مطلوب ، گیاهان به خاکی که آب و همچنین مواد مغذی محلول در آب را تأمین کند ، نیاز دارند. رشد ریشه میزان توانایی گیاه در جذب آب و مواد مغذی را تعیین می کند ، و رشد ریشه در خاک خشک بسیار عقب مانده است. خاک بسیار مرطوب نیز با محدود کردن هوادهی رشد ریشه را عقب می اندازد. رطوبت جو ، میزان رطوبت هوا ، همچنین باعث رطوبت می شود. برخی مناطق ساحلی خاص که دارای رطوبت زیاد هستند به ویژه برای تولید محصولاتی مانند کنگر فرنگی و لوبیای لیما سازگار است. با این وجود رطوبت زیاد شرایط مناسبی را برای پیشرفت بیماری های خاص گیاهی ایجاد می کند.

نور مورد نیاز

نور منبع انرژی گیاهان است. نیاز گیاهان به نور ، کیفیت و مدت زمان روزانه یا دوره نوری بستگی دارد. تغییر فصلی در طول روز بر رشد و گلدهی برخی از محصولات گیاهی تأثیر می گذارد. ادامه رشد رویشی ، به جای تشکیل زودهنگام گل ، در محصولاتی مانند اسفناج و کاهو مطلوب است. این گیاهان هنگامی که خیلی دیر بهار کاشته می شوند ، در روزهای طولانی تابستان قبل از اینکه به رشد رویشی کافی برای تولید حداکثر محصول برسند ، گل و بذر تولید می کنند. حداقل دوره نوری مورد نیاز برای تشکیل پیاز در گیاهان سیر و پیاز در انواع مختلف متفاوت است و طول روز محلی عامل تعیین کننده ای در انتخاب انواع است.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا