0

نحوه نگهداری درخت بونسای مجنون

نحوه نگهداری درخت بونسای مجنون

درخت افرا مجنون چیست؟

درخت افرا مجنون یکی از زیبا ترین و شگفت انگیز ترین گونه های طبیعت است که قابلیت تبدیل شدن به گیاه بونسای را دارد پس ما در این مقاله به شما شزایط نگهداری بونسای افرا مجنون را اموزش می دهیم.

برای خرید بذر گل بونسای مجنون افرا کلیک کنید

نحوه نگهداری درخت بونسای مجنون

نحوه کاشت بذر بونسای مجنون

بذر های مجنون را ابتدا باید یک هفته در اب نگهداری کنید و هر روز آب  بذر ها را تعویض کنید چرا که جوانه زنی  بذر ها را افزایش می دهد سپس بذرهای این گیاه را در خاک مناسب و در عمق 4سانتی کشت کرد.

خاک مناسب برای رشد درخت مجنون افرا

درخت افرا در خاک های گچی مانند خوب رشد و تغذیه می کند ولی موقعی که هدف ما کشت ان در گلدان هست از خاک های داخل باغچه حیاط هم می توانیم استفاده کنیم لازم نیست حتما خاک گچی تهیه کنیم.

نور دریافتی بونسای افرا مجنون

گیاه مجنون نباید در برابر نور مستقیم افتاب قرار گیرد سایه بهترین مکان برای پرورش و رشد این گیاه است این گیاه به سرما و گرما حساس است باید در هوای معتدل نگهداری شود.

آبیاری گیاه افرا مجنون

گیاه بونسای افرا مجنون به رطوبت نیاز شدیدی دارد این گیاه را در تابستان حداقل سه بار و در فصول سرد بستگی به میزان رطوبت خاک ابیاری کنید به هنگام ابیاری گیاه سعی کنید به برگ های ان اب داده نشود چرا که جلوی رشد گیاه را میگیرد و باعث کند شدن رشد و در نتیجه ریختن برگ های قدیمی می شود.

بهترین دمای مناسب برای افرا مجنون

این گیاه در دمای منفی هشت درجه و بالای سی و پنج دچار تنش و آسیب می شود.

هرس بونسای افرا مجنون

موقع هرس تمامی گیاهان بونسای باید شاخه های  آسیب دیده را هرس کرد و سپس شاخه های اضافی  که رشد کرده اند و زیبایی بونسای را از بین برده اند آنها را حذف کرد بهترین فصل برای هرس بونسای مجنون فصل پاییز است.

 

در این مقاله با نحوه نگهداری درخت بونسای مجنون اشنا شدید از امروز خودتان میتوانید به راحتی بونسای افرا مجنون پرورش دهید.

 

مقاله: نحوه نگهداری درخت بونسای مجنون

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا