0

آموزش کاشت و  نگهداری  بونسای پالونیا

آموزش کاشت و نگهداری بونسای پائولینا

پائولینا چیست؟

بذر بونسای پائولینا خیلی ریز هست و موقع کشت ان باید نهایت دقت را کرد تا بذرهای این گیاه به خوبی جوانه بزند بذر های پائولینا باید قبل کشت سرمادهی داده شود در غیر این صورت بذر ها جوانه نخواهد زد.

بذر های پائولینا باید قبل کشت حداقل ده روز باید در یخجال نگهداری شود تا بذرها بتوانند جوانه بزنند.

بذر ها حتما قبل کشت در اب ولرم ریخته شود مدن زمان ماندن بذرها در اب باید حداقل 15 ساعت باشد.

آموزش زراعت درخت پائولینا و کشت آن 

ویژگی های بونسای پائولینا

گیاه پائولینا یا پرنسس در کشور ما با نام نوروز شناخته می شود این درخت  بومی مناطق  آمریکا، مناطق دیگر شرق آسیا، به ویژه ژاپن و کره هست.

برگ های این درخت قلب مانند  هست و زمان شکوفه دهی این گیاه اردیبهشت ما هست و واقعا گل های زیبا و خوشبویی دارد و اگر در داخل منزل نگهداری شود موقع گلدهی فضای خانه را بوی مطبوع خوشی خانه را فرا می گیرد.

آموزش کاشت و نگهداری بونسای پائولینا

انتخاب خاک مناسب برای کشت بذر پائولینا

بهترین خاک برای نگهداری پائولینا  خاک های ماسه ای است که با مخلوط کردن خاک ماسه ای با کمپوست می توان اقدام به کشت پائولینا کرد هر چقدر گلدان این گیاه بزرگ باشد و خاک زیادی داخل آن باشد به علت رشد زیاد ریشه گیاه زیباییش چند برابر خواهد شد.

 نحوه کاشت بذر بونسای پائولینا در گلدان

بعد از تهیه خاک مناسب برای این گیاه  گلدان را پر از اب کرده و بعد از  نفوذ اب به خاک دانه های پائولینا را روی خاک بگذارید و خیلی کم ماسه را روی بذر ریخته و مقدار آن باید خیلی کم باشد تا روی بذر را مخفی کند و بعد از انجام مراحل فوق  به علت احتیاج بالای بذر پائولینا به رطوبت  روی گلدان مشما کشیده شود تا رطوبت از بین نرود.

در دو الی سه روز در میان مشما را از روی گلدان کنار بزنید تا هوای تازه به بذر ها برسد تا دانه های پالونیا به خوبی جوانه بزنند.

آبیاری بونسای پائولینا

این گیاه به علت رشد زیادی که دارد به آبیاری فراوانی نیاز دارد پس هر دو روز یکبار میزان رطوبت گلدان را کنترل کنید تا در صورت کاهش رطوبت به گلدان اب بدهید حتما این نکته را مدنظر داشته باشد که ته گلدان باید سوراخ باشد تا اب از ان قسمت خارج شود.

هرس  بونسای پائولینا

این گیاه به علت رشد زیادی که دارد باید همیشه به شاخه های اضافی که رشد می کند توجه کرد ان هایی که زیبایی گیاه را از بین می برند آنها را با قیچی از بین برد تا زیبایی گیاه حفظ شود.

 

خرید بذر بونسای پائولینای سلطنتی

 

مقاله: آموزش کاشت و نگهداری بونسای پائولینا

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا